Odcinek 26
6 skutecznych sposobów (i 2 fatalne) na zakończenie prezentacji
Na pewno wiesz, że pierwsze sekundy decydują o tym, czy złapiesz uwagę słuchaczy. Haczyk jest ważny, ale dobra prezentacja to nie tylko początek. Był też taki, co mówił o poznawaniu po tym, jak się kończy…
Ja mówię, że dobre wystąpienie jest jak jamnik, musi mieć wyraźny początek, rozwinięcie i koniec i to wszystko musi ze sobą chodzić. Początek jest bardzo ważny, ale to, jakie wrażenie zostawisz ma bardzo duży wpływ na to, jakie kroki podejmą słuchacze- kupią, czy nie kupią.
Ten krótki – bo mniej niż 15- minutowy odcinek poświęcam na zaprezentowanie 6 skutecznych sposobów na zakończenie prezentacji
- Podsumowanie
- Wezwanie do działania – czasem to po prostu poproszenie o zakup
- Nagroda za działanie
- Obrazek
- Cytat
- Nawiązanie do tu i teraz
Na koniec przestrzegam przed dwoma popularnymi sposobami, która mogą sabotować i osłabić wrażenie nawet dobrego wystąpienia – slajdy „Dziękuję” i „Pytania?”- jeśli masz w zwyczaju tak kończyć spotkania- posłuchaj czym je zastąpić.
Wspomniane w odcinku:
podcast #15 Mów nie tylko do rzeczy, ale i do ludzi- co powiedzieć prezesowi, co kupcowi, a co finansiście, żeby kupili
podcast #7 Przekonująca prezentacja w 6 krokach- sekret szybkiego projektowania wystąpień
Bądźmy w kontakcie
SEKRET POZYSKIWANIA POLECEŃ
Darmowy ebook
Strategia marketingu poleceń krok po kroku
Skuteczne narzędzia dla B2B i B2C
Jak pytać, żeby się dowiedzieć
Darmowy workbook do
Sprawdzona checklista do zastosowania od zaraz