Zaznacz stronę

Odcinek 34

 Prezentacja strategii u klienta

Na pewno Znasz ten moment wystukujesz palcami muzyczkę i ktoś ma odgadnąć. Dla Ciebie jest to tak oczywiste, że wręcz niemożliwe, ze by druga osoba jej nie odgadła.  Tymczasem okazuje się, że tylko w 20% przypadkach da się to odgadnąć. Zjawisko opisali w „Przyczepnych historiach” bracia Chip i Dan Heath.

W biznesie także bywają takie muzyczki. Szef mówi – będziemy dostarczać wartość, a pracownicy wracając do biurek i pytają co oni właściwie mają robić. Bo nie abstrakcja porywa ludzi tylko prosty, zrozumiały przekaz.

W odcinku o prezentowaniu dużych, okrągłych wizji w jak najbardziej zrozumiały sposób czyli Jak rozmawiać z klientem o strategii sprzedaży

 Kroki przygotowania

  1. Cel spotkania: Po co przychodzimy i co chcemy powiedzieć? Czy klient zna i rozumie cel spotkania?
  2. Cel strategii: Gdzie z tym klientem jesteśmy dziś, a gdzie chcemy być za rok o tej porze?
  3. Call to Action: Jakie mają być 3 najważniejsze rzeczy, które klient ma zapamiętać i pierwszy krok, który ma wykonać już w przyszłym tygodniu?
  4. Ramy prezentowanej strategii (story)
  5. Istotne dla klienta argumenty
  6. Prezentacja wizji
  7. Pytania do strategii i pytanie pogłębiające

    Przykładowe pytania pomocnicze do tworzenia konkretnych argumentów sprzedażowych:

    • W czym pomagamy klientom?
    • Na co najczęściej narzekają nasi klienci?
    • W czym jesteśmy inni od konkurencji?
    • Co robimy, czego inni nie robią?
    • Co dajemy za darmo, czego inni nie dają?
    • Co zrobiło efekt wow na moim kliencie?
    • Co jest dla nas wyjątkowo ważną wartością w firmie?
    • O co szczególnie dbamy przy obsłudze klienta?
    • Czy jest coś, co moglibyśmy robić lepiej niż robimy

    Przykładowe pytania pogłębiające i podsumowujące na rozmowie rocznej

    • Jakie masz w stosunku do mnie oczekiwania? Gdzie je spełniam, gdzie przekraczam, gdzie czegoś brakuje?
    • Co mogliśmy zrobić lepiej w tym roku? Czy jest coś, czego nie robię, a chciałbyś, żebym zrobił
    • Jak wypadam w porównaniu do Twoich innych dostawców – w naszej branży i poza nią
    • Jaki masz plan na ten rok? Co chcesz osiągnąć?
    • Jak chcesz tego dokonać?
    • Co może Ci w tym przeszkodzić?
    • Gdzie w tym planie ja mogę Ci pomóc?
    • Który obszar naszej współpracy, moglibyśmy w najbliższym roku rozwinąć?

    Wspomniane w odcinku:

    Posłuchaj na

    Bądźmy w kontakcie

    SEKRET POZYSKIWANIA POLECEŃ

    Darmowy ebook

    Strategia marketingu poleceń krok po kroku

    Skuteczne narzędzia dla B2B i B2C

    Jak pytać, żeby się dowiedzieć

    Darmowy workbook do 

    Sprawdzona  checklista do zastosowania od zaraz