Odcinek 34
Prezentacja strategii u klienta
Na pewno Znasz ten moment wystukujesz palcami muzyczkę i ktoś ma odgadnąć. Dla Ciebie jest to tak oczywiste, że wręcz niemożliwe, ze by druga osoba jej nie odgadła. Tymczasem okazuje się, że tylko w 20% przypadkach da się to odgadnąć. Zjawisko opisali w „Przyczepnych historiach” bracia Chip i Dan Heath.
W biznesie także bywają takie muzyczki. Szef mówi – będziemy dostarczać wartość, a pracownicy wracając do biurek i pytają co oni właściwie mają robić. Bo nie abstrakcja porywa ludzi tylko prosty, zrozumiały przekaz.
W odcinku o prezentowaniu dużych, okrągłych wizji w jak najbardziej zrozumiały sposób czyli Jak rozmawiać z klientem o strategii sprzedaży
Kroki przygotowania
- Cel spotkania: Po co przychodzimy i co chcemy powiedzieć? Czy klient zna i rozumie cel spotkania?
- Cel strategii: Gdzie z tym klientem jesteśmy dziś, a gdzie chcemy być za rok o tej porze?
- Call to Action: Jakie mają być 3 najważniejsze rzeczy, które klient ma zapamiętać i pierwszy krok, który ma wykonać już w przyszłym tygodniu?
- Ramy prezentowanej strategii (story)
- Istotne dla klienta argumenty
- Prezentacja wizji
- Pytania do strategii i pytanie pogłębiające
Przykładowe pytania pomocnicze do tworzenia konkretnych argumentów sprzedażowych:
- W czym pomagamy klientom?
- Na co najczęściej narzekają nasi klienci?
- W czym jesteśmy inni od konkurencji?
- Co robimy, czego inni nie robią?
- Co dajemy za darmo, czego inni nie dają?
- Co zrobiło efekt wow na moim kliencie?
- Co jest dla nas wyjątkowo ważną wartością w firmie?
- O co szczególnie dbamy przy obsłudze klienta?
- Czy jest coś, co moglibyśmy robić lepiej niż robimy
Przykładowe pytania pogłębiające i podsumowujące na rozmowie rocznej
- Jakie masz w stosunku do mnie oczekiwania? Gdzie je spełniam, gdzie przekraczam, gdzie czegoś brakuje?
- Co mogliśmy zrobić lepiej w tym roku? Czy jest coś, czego nie robię, a chciałbyś, żebym zrobił
- Jak wypadam w porównaniu do Twoich innych dostawców – w naszej branży i poza nią
- Jaki masz plan na ten rok? Co chcesz osiągnąć?
- Jak chcesz tego dokonać?
- Co może Ci w tym przeszkodzić?
- Gdzie w tym planie ja mogę Ci pomóc?
- Który obszar naszej współpracy, moglibyśmy w najbliższym roku rozwinąć?
Wspomniane w odcinku:
- Post na blogu: 3 kroki do strategicznego myślenia
- Podcast: Czy można zrobić angażującą prezentację bez slajdów?
- Podcast: Przekonująca prezentacja w 6 krokach- sekret szybkiego projektowania wystąpień
Bądźmy w kontakcie
SEKRET POZYSKIWANIA POLECEŃ
Darmowy ebook
Strategia marketingu poleceń krok po kroku
Skuteczne narzędzia dla B2B i B2C
Jak pytać, żeby się dowiedzieć
Darmowy workbook do
Sprawdzona checklista do zastosowania od zaraz