Zaznacz stronę

Odcinek 16

Tylko spokój nas uratuje- jak nie dać się wyprowadzić z równowagi na spotkaniach

 

Ważna prezentacja. Dwa tygodnie przygotowań, tydzień dopieszczania i ćwiczeń. Wszystko na wysoki połysk. W połowie wystąpienia klient zadaje trudne pytanie. Niewiele wnosi do tematu, dodatkowo daje się wyczuć niezadowolenie. Odpowiadasz i chcesz wracać do tego co mówiłeś, ale pada kolejny strzał. Brzmi jak zły sen, ale zdarza się całkiem często.

Co wtedy robić? 

„Mów, kiedy jesteś zły, a wygłosisz najlepszą mowę, jakiej kiedykolwiek będziesz żałować” mówił Lawrence J. Peter- kanadyjski badacz organizacji. Tylko jak w takiej sytuacji zachować spokój i nie dać się sprowokować?

  1. Nie odbieraj tego personalnie- często nie chodzi o Ciebie
  2. Spróbuj zrozumieć odbiorcę- skąd wzięło się jego pytanie czy niezadowolenie
  3. Jeśli możesz zapobiec trudnej sytuacji- zrób to
  4. Jeśli Twojemu rozmówcy towarzyszą negatywne emocje, pozwól mu się wygadać, ale sam zachowaj spokój
  5. Spróbuj znaleźć wspólny grunt i w tą stronę kieruj rozmowę
  6. Po spotkaniu wróć jeszcze raz do rozmówcy upewnić, że problem został rozwiązany

Te kilka kroków wystarczy, żeby nad sobą zapanować i zachować wiarygodność- posłuchaj je zastosować!

Wspomniane: artykuł o follow up: Wracaj do klienta, żeby on wracał do Ciebie

Posłuchaj na

Bądźmy w kontakcie

SEKRET POZYSKIWANIA POLECEŃ

Darmowy ebook

Strategia marketingu poleceń krok po kroku

Skuteczne narzędzia dla B2B i B2C

Jak pytać, żeby się dowiedzieć

Darmowy workbook do 

Sprawdzona  checklista do zastosowania od zaraz