Odcinek 16
Tylko spokój nas uratuje- jak nie dać się wyprowadzić z równowagi na spotkaniach
Ważna prezentacja. Dwa tygodnie przygotowań, tydzień dopieszczania i ćwiczeń. Wszystko na wysoki połysk. W połowie wystąpienia klient zadaje trudne pytanie. Niewiele wnosi do tematu, dodatkowo daje się wyczuć niezadowolenie. Odpowiadasz i chcesz wracać do tego co mówiłeś, ale pada kolejny strzał. Brzmi jak zły sen, ale zdarza się całkiem często.
Co wtedy robić?
„Mów, kiedy jesteś zły, a wygłosisz najlepszą mowę, jakiej kiedykolwiek będziesz żałować” mówił Lawrence J. Peter- kanadyjski badacz organizacji. Tylko jak w takiej sytuacji zachować spokój i nie dać się sprowokować?
- Nie odbieraj tego personalnie- często nie chodzi o Ciebie
- Spróbuj zrozumieć odbiorcę- skąd wzięło się jego pytanie czy niezadowolenie
- Jeśli możesz zapobiec trudnej sytuacji- zrób to
- Jeśli Twojemu rozmówcy towarzyszą negatywne emocje, pozwól mu się wygadać, ale sam zachowaj spokój
- Spróbuj znaleźć wspólny grunt i w tą stronę kieruj rozmowę
- Po spotkaniu wróć jeszcze raz do rozmówcy upewnić, że problem został rozwiązany
Te kilka kroków wystarczy, żeby nad sobą zapanować i zachować wiarygodność- posłuchaj je zastosować!
Wspomniane: artykuł o follow up: Wracaj do klienta, żeby on wracał do Ciebie
Bądźmy w kontakcie
SEKRET POZYSKIWANIA POLECEŃ
Darmowy ebook
Strategia marketingu poleceń krok po kroku
Skuteczne narzędzia dla B2B i B2C
Jak pytać, żeby się dowiedzieć
Darmowy workbook do
Sprawdzona checklista do zastosowania od zaraz