O tym, czy w ogóle istnieje lojalność w biznesie doktorat napisałam (w pełnym tego słowa znaczeniu 😉) O tym, jak ważne, ale i trudne jest budowanie relacji z Kluczowymi Klientami przekonuję się w praktyce od lat.
W ostatnim numerze Nowej Sprzedaży przywołuję myśl, która przychodzi czasem do ludzi sprzedaży: Czy ja dla mojego kluczowego klienta też jestem równie ważnym partnerem?
Bo to, że ja go tak zakwalifikuję i przydzielę KAMa do obsługi znaczy nie więcej niż tyle, że uważam go za kluczowego. Ale nie obiecuje wzajemności. Z punktu widzenia drugiej strony mogę być zarówno strategicznym partnerem, jak i jednym z wielu dostawców 🤷♀️
W artykule proponuję jak sprawdzić, czy współpraca opiera się na prawdziwej lojalności, czy tylko fałszywej, jak przeprowadzić audyt relacji i poprawić swoją pozycję, jeśli jest niższa niż oczekiwaliśmy. Zachęcam do tej refleksji i przeczytania artykułu:
O lojalności w biznesie i audycie kluczowych relacji Nowa Sprzedaż NR 39 (Maj 2022)
https://www.nowa-sprzedaz.pl/artykul/o-lojalnosci-w-biznesie-i-audycie-kluczowych-relacji
Najnowsze komentarze