Odcinek 24
Dlaczego warto czasem milczeć na spotkaniach?
Ludzie narzekają, że mają za dużo spotkań, które zbyt długo trwają. Ale potem idą na te spotkania i gadają bez końca. W rezultacie coś, co powinno nam pomagać rządzi naszym kalendarzem i frustruje niemiłosiernie.
Ponieważ Ci „udzielający się” są często chwaleni i menadżerowie oczekują od zespołów bycia super- aktywnymi na spotkaniach, temat nie jest wcale taki prosty. A przecież ten, kto się nie odzywa niekoniecznie jest niezaangażowany. Może chce po prostu posłuchać i dowiedzieć się czegoś nowego? Albo wysłucha, zanotuje i będzie wiedział co zrobić? To uczyni go wartościowym członkiem spotkania. Może mało efektownym, ale skutecznym.
Bo jakby się tak głębiej zastanowić, jeśli ktoś cały wysiłek pakuje w mówienie, a nie słucha tego, co inni mają do powiedzenia, to niczego się nie uczy i świata nie zmieni. Nie zawsze ten kto mówi najgłośniej, mówi mądrze.
W odcinku do tej i kilku innych zalet milczenia dołączam apel do szefów, by docenili także tych małomównych.
Trochę na przekór, bo to przecież podcast o prezentowaniu, zapraszam na odcinek o milczeniu, w którym zastanawiam się :
- dlaczego choć na to narzekamy, to i tak się rozgadujemy,
- kiedy nie warto się odzywać,
- i jak powstrzymać się przed pokusą wejścia na scenę.
Wspomniane w odcinku: podcast – Jak ćwiczyć, żeby nie zepsuć dobrze przygotowanej prezentacji
Bądźmy w kontakcie
SEKRET POZYSKIWANIA POLECEŃ
Darmowy ebook
Strategia marketingu poleceń krok po kroku
Skuteczne narzędzia dla B2B i B2C
Jak pytać, żeby się dowiedzieć
Darmowy workbook do
Sprawdzona checklista do zastosowania od zaraz